Kan inte skicka e-post, men det kan gå bra att ta emot
Kontrollera inställningarna för utgående e-post (SMTP).
De flesta internetleverantörer har spärrat port 25 för utgående post. Prova då med port 26 eller 2525.
Telia avviker - har port 465 med SSL för sina SMTP-servrar.
Här följer lite tips hur inställningarna ska vara, beroende på vilken typ av e-post som du har.
GOOGLE WORKSPACE:
Webbaserad och kräver inge speciella inställningar. Om du använder en lokal e-postklient, t.ex. Outlook, behöver du ange detta:
Fullständiga namn eller visningsnamn: [ditt namn]
Ditt namn: din fullständiga adress: username@your_domain.com
Din e-postadress: username@your_domain.com
Lösenord: ditt Google Apps-lösenord
Inkommande e-post (IMAP) - kräver SSL
imap.gmail.com
Port: 993
Utgående e-post (SMTP) - kräver SSL eller TLS
smtp-relay.gmail.com
Port: 465 för SSL, eller 587 för TLS
Kräver autentisering: Ja
Använd samma inställningar som inkommande e-postserver
Om din klient inte stöder SMTP-verifiering kommer du inte att kunna skicka e-post via klienten med din Google Apps-adress.
OFFICE 365:
SMTP
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: TLS
ITsupporter E-POST:
Incoming Server: mail.dindomän.se
POP3: Port 995
Outgoing Server: mail.dindomän.se
SMTP: Port 465 (SSL)
Authentication krävs för IMAP, POP3, and SMTP. Innebär att du anger ditt e-postkonto och ditt lösenord.
Alternativt (om ovanstående inte fungerar):
Outgoing Server: mail.dindomän.se
SMTP: Port 26
Ingen Authentication