Kan inte skicka e-post, men det kan gå bra att ta emot

Kontrollera inställningarna för utgående e-post (SMTP).
De flesta internetleverantörer har spärrat port 25 för utgående post. Prova då med port 26 eller 2525.
Telia avviker - har port 465 med SSL för sina SMTP-servrar.

Här följer lite tips hur inställningarna ska vara, beroende på vilken typ av e-post som du har.

 

GOOGLE WORKSPACE:

Webbaserad och kräver inge speciella inställningar. Om du använder en lokal e-postklient, t.ex. Outlook, behöver du ange detta:

    Fullständiga namn eller visningsnamn: [ditt namn]
           Ditt namn: din fullständiga adress: username@your_domain.com
           Din e-postadress: username@your_domain.com
           Lösenord: ditt Google Apps-lösenord

     Inkommande e-post
(IMAP) - kräver SSL
         imap.gmail.com
         Port: 993
     Utgående e-post (SMTP) - kräver SSL eller TLS
         smtp-relay.gmail.com
         Port: 465 för SSL, eller 587 för TLS
      Kräver autentisering: Ja
         Använd samma inställningar som inkommande e-postserver

Om din klient inte stöder SMTP-verifiering kommer du inte att kunna skicka e-post via klienten med din Google Apps-adress

 

OFFICE 365:

SMTP

Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: TLS

 

ITsupporter E-POST:

Incoming Server:  mail.dindomän.se
    POP3: Port 995
Outgoing Server:  mail.dindomän.se
    SMTP: Port 465 (SSL)
Authentication krävs för IMAP, POP3, and SMTP. Innebär att du anger ditt e-postkonto och ditt lösenord.

Alternativt (om ovanstående inte fungerar):
Outgoing Server:  mail.dindomän.se
    SMTP: Port 26
Ingen Authentication